Sunday, October 5, 2014

My Second Surprise

My Second Surprise
השבוע רציתי להאיר זרקור על להקה לא ממש ידועה בשם My Second Surprise ועל היוצר העיקרי שעומד מאחוריה – אייל ניסטור. האמת שהעיתוי שלי הוא לא משהו. קודם כל My Second Surprise לא יצאו עם משהו חדש כבר הרבה זמן, ושנית, כשנכנסתי לאתר הלהקה לצורך כתיבת הכתבה, למדתי שאייל סגר את הבסטה, אבל הוא הולך להוציא חומר חדש ב- 2015  תחת השם Stag Frenzy .
בשנים האחרונות יש תופעה הולכת  וגדלה של אמנים ישראלים ששרים באנגלית, חלקם חיים בארץ וחלקם בחו"ל. התופעה היתה קיימת תמיד אבל נראה שבעשור האחרון הטפטוף הפך למבול. האמת שזה די טבעי. הכפר הגלובלי שבו אנו חייים רק הולך וקטן וגם רמת האנגלית של הדור הצעיר הרבה יותר טובה שלא לדבר על המבטא. תקשיבו למשל לשיר באנגלית של ברי סחרוב או קורין אלאל ואחר כך תאזינו לקרן אן או גבע אלון, כל מילה מיותרת…
מי שראה ושמע לפני כמה חודשים את המופע של רונה קינן ותמר אייזנמן ב-JCC (שהיה מופע מקסים, אגב), קיבל דוגמא טובה לטבעיות בה יוצרים ישראלים מרגישים נוח לכתוב ולשיר באנגלית. מה גם שזה כמובן נותן פתח לשוק הרבה יותר רחב.
אייל ניסטור חי ויוצר בשנים האחרונות בסן פרנסיסקו. האלבום הראשון שלו שנקרא Avoidance as a way of life  יצא ב-2005 (ניסטור חי באותה תקופה בברייטון, אנגליה) והחיבור שלי אליו היה מיידי. משהו בקול, בגיוון המוזיקלי ובנגיעות הקלות של חוש ההומור המעט אקצנטרי תפס אותי. אחד השירים מתוכו – Perfect Cure”" אפילו זכה בפרס הגראמי הישראלי וזכה להשמעות בMTV הארופאי. ב-2009, אחרי שעבר לסן פרנסיסקו, הוציא תקליט שני בשם Time to move on  בו ניגן ניסטור כמעט על כל הכלים בעצמו. הצליל של אייל ניסטור הוא על הצד הרך של הרוק האלטרנטיבי והשירים בדרך כלל מלודיים ולא קשים לעיקול.
אמנם My Second Surprise לא הגיעו להצלחה המסחרית והתודעתית אליה הגיעו יוצרים ישראלים אחרים ששרים באנגלית דוגמת אסף אבידן או Infected Mushroom אבל ניסטור ולהקתו בהחלט שווים האזנה. תתרשמו בעצמכם…
תהנו!

No comments:

Post a Comment