Monday, March 30, 2020

טיול ליריד

כשאני שומע את רנסאנס אני תמיד נזכר בדודה שלי. בתחילת שנות השבעים היה דוד שלי חייל נח״ל ששירת בתעלה בבקעה במלחמת ההתשה. שם הוא גילה את הנדריקס, ג׳ופלין ואת החשיש, החליט שנמאס לו להיות בשר תותחים, התחיל לצייר והפך להיות להיות סוג של היפי. הוא חי עם חברים בדירה בחיפה שהיתה מעין קומונה. חבורת תפרנים אשר בעיתות רעב אפילו נאלצו לחלוק תפוח בודד. אני זוכר את הציורים שלו מאותן שנים. ציורי שמן קצת נאיביים, מאוד מושפעים מדאלי ובכלל מסוריאליזם. קצת אחר כך הוא נסע ללמוד גרפיקה ואמנות בהולנד, ושם באחת הגלריות הכיר את דודה שלי. אחרי כמה שנים בהאג הם חזרו לארץ ובנו את ביתם בשכונת דניה שבחיפה (ברחוב האג…). בתור ילד היה לי תמיד כיף לבקר את הדודים הציירים המגניבים שלי בבית שבו ההולנדית, האנגלית והעברית התערבבו יחד. זה היה כל כך שונה מהמשפחה הקיבוצניקית הקונפורמיסטית והדי מרובעת שלי. באחד הביקורים דודה שלי שמה בטייפ קסטה ששלחו לה מהולנד. זה התחיל עם נגינת פסנתר שהיתה יותר קרובה למוסיקה קלאסית מלהיטי הפופ והרוק אותם הכרתי. כשהקצב התגבר זקפתי את אוזני וכשהסולנית פרצה בצחוק משוחרר שנשמע כאילו הגיע מעולמות אחרים כבר הייתי שפוט. דודה שלי כבר איננה איתנו לא מעט שנים (נפטרה מסרטן). אישה יפה עם שקט פנימי שידעה לרשום בצורה מדהימה וגם לימדה אמנות. בגיל מבוגר יחסית למדה גלישת רוח והיתה יורדת כמעט כל יום לים. 


זה לא האלבום היחיד שהכרתי בזכות דודה הטי. היא השמיעה פעם זמרת אירית טרייה שבדיוק הוציאה אלבום בכורה. זו היתה זמרת יפה בעלת מראה לא שגרתי -  קירחת לגמרי עם קול עוצמתי (שינייד אוקונור למי שצריך הבהרה…). 

חזרה ללהקת רנסאנס. זו להקה שקמה ע"י שני יוצאי היארדבירדס. שמו של אותו אלבום הוא ״שחרזדה וסיפורים אחרים״ וכמו הרבה דברים שנצרבים בנו בגיל צעיר אני עדיין שומר ללהקה המיוחדת הזו פינה חמה בלב. שם השיר איתו התחילה ההיכרות שלי עם הלהקה הוא Trip to the fair והוא מספר על הדייט הראשון של הזמרת, Annie Haslam עם הגיטריסט רוי ווד (The Move, ELO). אנני ורוי הגיעו באמצע הלילה ליריד שומם וכנראה שהחוויה הזו השאירה עליה רושם. עכשיו כשהכל סגור, אני מזמין אתכם להצטרף אלי לטיול ביריד השומם…



I took a trip down to look at the fair

When I arrived, I found nobody there

It seemed I was all alone

Must be that they've all gone home



A trip to the fair, but nobody was there

A trip to the fair, but nobody was there



Voices of yesterday make not a sound

Even the roundabout stopped going 'round

I wonder just what it means

Is everything how it seems?



A trip to the fair, but nobody was there

A trip to the fair, but nobody was there

1 comment:

  1. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. DR apata. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם dr apata בדוא"ל: drapata4@gmail.com או צור איתו קשר ב-whatsapp ו-viber עם המספר הזה: (+66 81 302 8552).......

    ReplyDelete