Monday, January 25, 2016

העץ הוא גבוה


לכבוד ט"ו בשבט הבא עלינו לטובה אני רוצה לכתוב על עץ. לא סתם עץ, אלא אחד ששורשיו נטועים עמוק בהתיישבות העובדת והתנועה הקיבוצית מצד אחד ובעולם הרוק הפסיכדלי ואפילו ג'ז מצד שני. העץ הוא ירוק, העץ הוא גבוה, ובעיני אחד העצים היפים והמעניינים בנוף המוסיקה הישראלי.
להקת Tree הוקמה ע"י ארבעה קיבוצניקים, שניים מהם אחים, אי שם ב 2005. חברי הלהקה הם:
נווה קורן -תופים
דור קורן -גיטרה בס, שירה
יאיר ורמוט -קלידים, אורגנים, טאר, חליל פרסי, שירה
בן גולן -גיטרה חשמלית, אקוסטית, שירה

עם השיער הארוך, הקעקועים וסיגריות הנובלס הם נראים כמו קיבוצני-היפים (מילה שהמצאתי הרגע). מה גם שהחלו את דרכם בג'ימג'ומים של לד זפלין והנדריקס,  אז בכלל… אבל למרות שהמוזיקה שואבת לא מעט את השראתה מהסצינה הפסיכדלית של שנות השישים, היא נטועה כאן ועכשיו ויש בה הרבה רעננות. אנשים שראו אותם בהופעה (אני טרם הספיקותי, לצערי), אומרים שהם משאירים את הקהל פעורי לסת. האנרגיות והכימיה בין חברי הלהקה פשוט מדהימים.


הם החלו את דרכם כלהקת ג'אם, כלומר להקה בה ניתן לאילתור מקום נכבד, דבר המתבטא בעיקר בהופעות החיות. כמו להקות ג'אם ידועות בעולם (הגרייטפול דד, Phish), גם אצל Tree מופע אחד לא דומה למשנהו. לאט לאט החלו אוספים חומרים מקוריים עד שב 2011 הוציאו אלבום בכורה. שמם עובר מפה לאוזן בקרב חובבי סצינת האינדי המקומית בארץ ומעגל המעריצים הולך וגדל.


tree
 הם שרים באנגלית והמבטא שלהם נשמע בסדר גמור. הם גם הופיעו לא מעט באירופה ולצד אמנים ידועים בארץ ובעולם. הנה רשימה חלקית: הופיעו עם ברי סחרוף ואהוד בנאי, חיממו את הקלידן  Ray Manzarek ז"ל והגיטריסט רובי קריגר, שניהם חברי להקת הדלתות לשעבר, ניגנו עם  Damo Suzuki מלהקת  CAN המצויינת, הופיעו עם עמיר לב, להקת רוקפור והיוו את להקתו של גבע אלון (גם הוא קיבוצניק מעמק חפר) בזמן הקלטת אלבומו השלישי Get Closer ובמהלך סיבוב ההופעות.
אני מזמין אתכם להקשיב לשיתוף הפעולה עם יעל דקלבאום (לשעבר מ"הבנות נחמה") בשירה של ג'וני מיטשל Woodstock. ביצוע מרחף ונפלא מהאוזן-בר.
במהלך השנים שוחררו מספר הופעות מוקלטות ובסוף 2012 הלהקה הוציאה תקליטון הכולל קטע אינסטרומנטלי בשם Mantra שהפך פופולרי למדי בקרב תקליטנים במסיבות. אין ספק שהחבר'ה יודעים לגוון. אפשר לשמוע אצלם השפעות מזרחיות, ג'אזיות ומה לא. אני מזמין אתכם לעוף למשל עם טריפ פסיכדלי בן יותר משתיים עשרה דקות בשם Eastern Blues שנשמע כאילו נעשה ע"י פינק פלויד בימיה הראשונים.
באוקטובר האחרון הם הוציאו אלבום שני הנקרא בפשטות Two ובנוסף הדפיסו תקליט ויניל בגרמניה עם עטיפה מושקעת ב 500 עותקים בלבד (כל עותק ממוספר). השירים באלבומם האחרון נעים בין פולק-רוק מתמסר בקלות דוגמת השיר Travel Light  (והקליפ הנהדר שלו ) לרוק פסיכדלי עמוס גיטרות.

אתם מוזמנים להכנס לאתר הלהקה ולהוריד את אלבומם האחרון בכלום כסף. יאללה, הגיע הזמן לרדת מהעץ…

שיהיה לכם ט"ו בשבט ירוק ושמח



No comments:

Post a Comment