Sunday, November 2, 2014

Neil Young and the Bridge School Benefit Concert


כל מי שחי ב bay area כבר כמה שנים וחייזרים לא חטפו אותו מכדור הארץ באופן קבוע בחודש אוקטובר ודאי שמע על מופע ההתרמה שעורכים ניל יאנג ואשתו (לשעבר) פגי. אני אתחיל ברכילות - ביולי האחרון התגרשו ניל ופגי אחרי 36 שנה ביחד. ניל, שהוא כבר לא ילד, יוצא עכשיו עם פרגית (או יותר נכון בתולת ים) שצעירה ממנו בהרבה, השחקנית דריל האנה. או קי, עכשיו כששמנו את זה בצד, let's get back to business.
מדובר במופע שמגייס כסף למען ביה"ס לילדים עם מוגבליות קשות, רובן מגבלות פסיולוגיות ותקשורתיות - The Bridge School. הכל התחיל מזה שלפגי וניל נולד ילד עם מוגבליות דבור ותפקוד קשות בשם בן. פגי לא מצאה לבן מסגרת טיפולית ראויה וביחד עם רופאה לבעיות דיבור ואדם נוסף הקימו את הבריג' סקול בקליפורניה באמצע שנות השמונים. כיוון שעלויות האחזקה של ביה"ס כזה הן גבוהות במיוחד (צוות מטפלים גדול, ציוד יקר וכו'), ניל ניצל את קשריו עם אמנים אחרים ומאז 1986 כל שנה הוא לוקח את האמפי הענק בshoreline לספשבוע אחד ועורך קונצרט בו הוא מזמין אמנים מהשורה הראשונה לבוא ולהופיע למען המטרה החשובה. תושבי הסיליקון וואלי מרוויחים מופע שכולל ליין-אפ מעולה במחיר מאוד עממי (כרטיס ישיבה על הדשא עולה $25, אפילו פחות מהמופע של הפיתות בJCC...). רוב האמנים חורגים מהרפרטואר הרגיל שלהם ונותנים מופע בעל אופי אקוסטי, לפעמים מזמינים אמנים אחרים לדואט או מבצעים שיר יחד עם ניל יאנג.
רשימה חלקית של מוזיקאים שהופיעו בשנים האחרונות (והתמזל מזלי לראות) כוללת את Tom Waits, Arcade Fire, Elvis Costello, Jack Johnson, My Morning Jacket, Heart, The Killers, Jack White,The Flaming Lips, K.D. Lang, Guns'N'Roses, Beck, Dave Matthews, Mumford & Sons, Santana, Foo Fighters, Elton John, The Smashing Pumpkins, Fleet Foxes ועוד רבים וטובים.  

אז מה היה לנו בסופ"ש שעבר? לאחר כמה רקודים אינדיאניים מסורתיים (פגי רוכשת הרבה כבוד לתרבות האינדיאנית ומזכירה לנו שהאדם הלבן לא בדיוק גילה את אמריקה), עלה בן יאנג לבמה על כסא גלגלים והזמין את אבא שלו לעלות לשיר (תוך שמוש במכשיר דיבור שמחובר ללפטופ). ניל עלה לשני שירים. הוא תמיד אוהב לפתוח את המופע עם sugar mountain שהוא אחד הראשונים שהוא כתב. אחריו עלתה פגי יאנג עם הלהקה שלה (לא משהו לכתוב עליו הביתה…) ואחריה עלתה נורה ג'ונס. נראה לי שניל ונורה מיודדים כי זאת לא הפעם הראשונה שהיא מתנדבת להופיע ותמיד ניל יאנג מצטרף אליה לדואט. הפעם הם עשו ביצוע יפהפה ל down by the river.


הבאים בתור היו Band of Horses. מי שמכיר אותם יודע שהחבר'ה המזוקנים מסיאטל יודעים לתת בראש עם הגיטרות ככה שהסט האקוסטי שלהם היה די מפתיע. משיר לשיר הם העלו את הקצב עד לסיום סוחף עם is there a ghost. הבאים בתור היו Soundgarden. השנה היתה נוכחות גבוהה במיוחד ללהקות מסיאטל. אולי ההפקה חסכה בעלויות הסעה ודחפה את כולם על אוטובוס אחד… דוקא יכול להיות מעניין לראות איזו תוצאה מוזיקלית היתה יוצאת אם היו שמים את בנד אוף הורסס, סאונדגארדן ופרל ג'ם למסע דרומה מסיאטל לסן פרנסיסקו לאורך החוף המערבי על Highway 1 . שווה ניסוי…
קריס קורנל, כריזמטי כתמיד, נתן יחד עם שאר חברי הסאונדגארדן יופי של שואו ולא שכח לצ'פר את הקהל עם black hole sun.
האמן הבא היה לא פחות ולא יותר מאשר סיר תום ג'ונס (מה לעשות, הדון ז'ואן הבריטי קיבל כבוד מהוד מעלתה). עושה רושם שניל יאנג מוציא מהנפטלין כל שנה אמן עתיק ונותן לו כבוד. לפני שנה זה היה Tony Bennett ולפני כן ג'רי לי לואיס. השנה היו שניים כאלה. תום ג'ונס סיפר איך אלויס הזמין אותו ללאס וגאס ואפילו שר שיר שהם ביצעו יחד בימי וגאס העליזים. בחורה בריטית שעובדת איתי סיפרה לי השבוע איך בחורות היו זורקות לעבר תום את התחתונים (בטח באותה תקופה לא זרקו חוטיני אלא משהו שיותר דמה לוילון...) ואיך אלויס היה מקנא בתום על הצלחתו בקרב בנות המין היפה. האמת, לא נראה לי שהיה צריך לרחם על אלויס בקטע הזה. תום ג'ונס כבר בן 75 ועדיין נראה מצויין (מה שכסף ובוטוקס יכולים לעשות…). לסיום הוא שר את Delilah והקהל עמד על הרגליים והצטרף בהתלהבות. הזוי.
הבא ברשימה היה בריאן ווילסון, הסולן של הbeach boys. בניגוד לתום ג'ונס בריאן כבר לא בשיא כושרו. הוא נתן רפרטואר מתחנף למדי עם כל להיטי הביץ בויס אבל נעזר בזמר צעיר בקטעים הקוליים היותר מאתגרים דוגמת good vibrations. למרות הפטתיות שבדבר, אם משאירים את הציניות בצד, איך אפשר להשאר אדישים ל california girls,  Surfin in the USA ו good vibrations? ענני המריחואנה באויר בהחלט תרמו את חלקם…
הערב כבר ירד מזמן והגיע הזמן לתת את הבמה לדור הצעיר. Florence and the Machine עלו, השאירו את הגיטרות החשמליות מאחור ונתנו סט אקוסטי, כולל נגן נבל. יש לפלורנס קול עוצמתי שלא שומעים כל יום. ניל יאנג עלה וביצע איתה את southern man הקלאסי.

https://www.youtube.com/watch?v=PYf3RCmdDxo

הלילה כבר עמד לקראת סיום כשאדי ודר ושאר חברי פרל ג'ם עלו ונתנו אחלה הופעה. אדי הזמין את כריס קורנל לביצוע משותף של hunger strike. כמו תמיד, את הערב סיים ניל יאנג. שנה שעברה הוא עלה עם קרוסבי סטילס ונאש ויחד הם ביצעו כמעט את כל שירי Deja Vu האלמותי. לפני שנתיים הוא עלה עם הCrazy Horse ולפני כן יחד עם Buffalo Springfield. הפעם הוא בא בלי להקה מפורסמת ולסיום, כמו כל שנה העלה את כל האמנים לשיר אחרון (שלשם שינוי לא היה Rockin' in the free world). היחידים שלא הצטרפו היו תום ג'ונס ובריאן ווילסון שבטח כבר מזמן עלו על פיג'מות והלכו לישון...
כל זמן ההופעה, ילדי ביה"ס, שלכבודם הארוע נערך, ישבו על הבמה מאחור על כסאות גלגלים יחד עם מלווה מהמשפחה. אנחנו יושבים על הדשא עם חברים ונהנים מהופעה ושוכחים לגמרי שהחבר'ה הצעירים האלה מתמודדים באופן יומיומי עם פעולות שלנו נראות כל כך טריויאליות. מנחמת העובדה שלפחות אותם ילדים זוכים לטיפול ראוי ב Bridge School. גם זה משהו.





2 comments:

  1. איזה סיפור נהדר ומעורר השראה! הייתי נשואה שבע שנים ללא ילד, ובגלל זה בעלי התחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה לאחרונה וכבר לא מבלה איתי ומתגרש. אז נעשיתי מאוד עצוב ואבוד בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון זה באמת ממרר לי את החיים. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על ד"ר ALABA מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שעברתי אז פניתי אליו בכתובת: (dralaba3000@gmail.com) והסברתי לו, הוא סיפר לי הכל צריך לספק לפני שהוא יכול להטיל את הכישוף על המפגש כדי להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריך לומר באמצע הלילה כשהטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 24 שעות מאוחר יותר בעלי היחיד חזר אליי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לתמוך בי בכל מה שאני רוצה, התקשר מהר לד"ר אלאבה ותגיד לו מה קורה בזה רגע והוא גם הכין ושלח לי תרופה צמחית שלדבריו תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויים שמנעו ממני להרות ואז הנחה אותי איך להשתמש בה לפני הפגישה עם בעלי. כאן לאחר השימוש בצמח ובשורש המקומיים האלה, כמה שבועות לאחר מכן התחלתי להרגיש סימני הריון על כל הגוף, הייתי ממש בהריון ורק ילדתי ​​בן תינוק בגיל חודש. אני נשבע שכל העולם יגלה על ד"ר אלאבה שהציל את מערכת היחסים שלי וזה גם נותן לי ילדים שאני בגאווה יכול לקרוא להם שלי היום. לכל אישה שחושבת שזה בלתי אפשרי, הנה הזדמנות לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צור קשר עם DR ALABA במייל בכתובת: (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber אותו באמצעות +1(425) 477-2744, אכן, הוא אלוהים שנשלח להביא מאהבים אבודים ולהביא לך אושר ...

    ReplyDelete
  2. אני נשואה שבע שנים בלי ילד, אז בעלי מתחיל להתנהג מוזר, חוזר הביתה לאחרונה וכבר לא מבלה איתי, והוא התגרש ממני. אז נעשיתי מאוד עצוב ואבוד בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון, זה באמת ימרר לי את החיים. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על ד"ר אלאבה מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שאני עובר, אז יצרתי קשר עם ד"ר אלאבה והסברתי לו. הוא אמר לי כל מה שאני צריך לתת לפני שהוא יכול לוותר על הלחש כדי להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריך לומר באמצע הלילה בזמן שהוא הטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 48 שעות לאחר מכן בעלי היחיד חזר אליי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לתמוך בי בכל דבר שארצה. התקשרתי מהר לאפאטה וסיפרתי לו מה קורה באותו הרגע, והוא גם הכין ושלח לי תרופה שאומרת שהיא תרפא כל מחלות או זיהומים לא רצויים שמונעים ממני להרות, ואז הנחה אותי על כך. איך להשתמש בו לפני הפגישה עם בעלי. זה אחרי השימוש בצמח ובשורש המקומי הזה, כמה שבועות לאחר מכן התחלתי להרגיש סימני הריון בכל הגוף, אני ממש בהריון, בדיוק ילדתי ​​בן ב-1 לחודש. אני מבטיח ליידע את כל העולם על ד"ר אלאבה כדי לשמר את מערכת היחסים שלי, כמו גם לתת לי ילדים, אני יכול לקרוא לעצמי בגאווה היום. לכל אישה שמוצאת שזה בלתי אפשרי, הנה ההזדמנות שלך לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צור קשר עם דוא"ל DR Alaba: dralaba3000@gmail.com או צור קשר עם הוואטסאפ שלו / ויבר אותו עם המספר הזה: +1(425) 477- 2744, הוא אלוהים שנשלח להחזיר מאהבים אבודים ולהביא לך אושר.

    ReplyDelete