Friday, November 18, 2016

Psych on 45 - Isoteric Psychedelia from 50 Year Ago

קצת הזנחתי לאחרונה את פינת היובל, וזה לא שלא קרה כלום בפסיכדליה, נהפוכו, נהיה חם מתמיד. בנובמבר 66 יצאו שלושה אלבומים שהזכירו לראשונה את המונח "פסיכדליה" בשם האלבום. מדובר באלבום של להקת ה Deep שנקרא Psychedelic Moods: A Mind-Expanding Phenomena והראשון של מעליות הקומה ה-13- The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators וגם סוכריית המקל הפסיכדלית של ה Blues Magoos אלבומם המופלא Psychedelic Lollipop. אין ספק שלכל אחד מהאלבומים הללו מגיע פוסט בפני עצמו, אבל לא היום.





הפעם אני רוצה לעשות מסע בזמן ובמרחב, טיול מחוף ל חוף (נפסח על מרכז היבשת) המתמקד בסינגלים של להקות לא כל כך ידועות שהביאו לנו לפני חמישים שנה יופי של דברים. בקיצור Psych on 45.

בואו נתחיל בתפוח הגדול. ה Mystic Tide מלונג איילנד הקליטה במהלך חייה הקצרים מעט מאוד שירים וכולם נכתבו ע"י הגיטריסט Joe Docko. הסינגל Stay away הוקלט בנובמבר 66. עברו 25 שנה מפירוקם עד שדיסטורשן רקורדס הוציאו אלבום שריכז את כל החמרים שלהם בשם Solid sound / Solid ground.
נשאר במדינת ניו יורק, אבל נעלה ל Fairport שם ל Darelycks היה טריפ רע. הם פעלו בין 64 ל 67 ו Bad trip היה הסינגל היחיד שהקליטו.




הכיוון מערב. אנחנו טסים ללוס אנחלס שם היה לא מעט אקשן. הדבורים, שמצצו את הצוף בעיירה Covina שבפרברי LA הביאו לנו את Voices green and purple. יש המגדירים את הגרז'ניקים האלה כחלוצי הפרוטו פאנק. גם העטיפה של הסינגל מזכירה בעיצובה לא מעט עטיפות של להקות פאנק שיגיעו עשור מאוחר יותר. מבקר המוסיקה ריצ'י אונטרברגר כתב דוקא על הצד הפסיכדלי: "The psychedelic touch was added not just by the florid and deranged lyrics, but by the choruses, where the tune disappeared, the drums sped up, and the scrawling guitars made ascending shards of noise". אגב, היו עוד לא מעט להקות שנקראו The Bees, אל תתבלבלו.


עדיין בלוס אנג'לס, באותו חודש השזיפים האלקטרונים התעוררו בוקר אחד והרגישו ש They had too much to dream last night. אמנם מדובר בחבורה די ידועה בקרב חובבי פסיכדליה אבל אני מת על השיר ולא יכלתי שלא להכניס אותו לפלייליסט.


בסן גבריאל שבמזרח לוס אנג'לס התאמנו ה Premiers בחצר ביתם של האחים לורנס (גיטרה) וג'ון (תופים) פרז בעידודה של אימם. הקהל החל להגיע לחצר ולבסוף נאספו ע"י מגלה כשרונות ואף חיממו את ג'וני "גיטאר" ווטסון. בנובמבר הם הקליטו את Get on this plane. אחלה טיסה.

להקת Perpetual Motion Workshop שיחררו שני סינגלים - Won't come down וגם Infiltrate your mind (אהבתי את הפאז ושמתי את שניהם בפלייליסט). האמת שאני לא יודע עליהם כלום חוץ מהעובדה שהם מאזור לוס אנג'לס ושאלו שני הסינגלים היחידים שהקליטו.
נסיים את הטיול שלנו בסן פרנסיסקו עם The William Penn Fyve שנקראה גם William Penn and his Pals.
מדובר בחבורה שפעלה בין 65 ל 68. המתופף היה מיקי הארט, שניגן תקופה בגרייטפול דד ונמצא גם כיום מאחורי כלי ההקשה של גלגוליה המאוחרים The Dead ו- Dead and company. הזמר היה גרג רולי שהקים אח"כ להקה בשם סנטנה עם אחד קרלוס, ואחרי שפרש מסנטנה הקים את להקת Journey. החבורה ההיפית הזו הביאה לנו קלאסיקת פסיכדליה בשם Swami, אחלה סינגל לסיים איתו את הטריפ.






No comments:

Post a Comment