Wednesday, November 28, 2018

דם צעיר

 בלב Taipei, בירת טייוואן, יש הר בשם Elephant Mountain. תכלס זאת יותר גבעה מאשר הר. יש במקום לא מעט מסלולי טיול המטפסים על הגבעה, ממנה אפשר לעשות תצפית אל המגדל הכי גבוה באי, בניין ה 101. מקום פופולרי ויפה בסך הכל, עם צמחיית ג'ונגל, פה ושם כמה מקדשים בודהיסטים ואפילו תחנות לעשיית תרגילי כושר משובצות לאורך הדרך. אולי לא מקום שמצדיק טלפון לסוכן הנסיעות ואריזת הפקלאות אבל אם נקלעתם לטאיוואן ויש לכם קצת זמן, שווה לבקר.


הר הפיל הנ״ל מביא אותי לתקליט שמסתובב אצלי על הטלפון די הרבה לאחרונה ואני חושב שיכול לעשות גם לכם טוב. אני מדבר על אלבומם השלישי של The Youngbloods העונה לשם (סורפרייז סורפרייז) Elephant Mountain. אני לא יודע אם יש קשר בין שם האלבום לבין אותה גבעה ירוקה בלב הבירה הטיוואנית (יש גם הר הנושא את אותו שם במדינת מיין, לפי ציור העטיפה יש מצב ששם האלבום מתייחס אליו), אבל התחושה היא דומה: משהו מרענן ומהנה, נגיש ולא קשה מדי לטיפוס שאולי לא ישמוט לכם את הלסת, אבל בהחלט שווה האזנה, ויותר מאחת.


לפני הקלטת האלבום עזב Jerry Corbitt והיאנגבלדס הפכו לשלישייה: Jesse Colin Young הסולן והגיטריסט שעכשיו תפס נתח גדול יותר בכתיבת השירים, המולטי-אינסטרמנטליסט Lowell "Banana" Levinger  והמתופף Joe Bauer.

החבורה עזבה את הגריניץ וילאג׳ בניו יורק והתמקמה במארין קאונטי, מעט צפונה מסן פרנסיסקו. העבודה על האלבום החלה עוד ב 67 בניו יורק אבל ההקלטות נעשו בהוליווד ועד שהאלבום שוחרר לחנויות כבר הגיעה שנת 69. זה אלבום מגוון למדי: פולק, קאנטרי, ג'אז, בלוז-רוק ואפילו קצת Jug (תקשיבו ל Rain Song למשל). בניגוד לאלבומים הראשונים אין הפעם קאברים, הכל חומר מקורי, כולל ארבעה קטעים אינסטרומנטליים. אמנם אין באלבום להיט ענק דוגמת הקאבר של צ'ט פאוורס Get Together, השיר שהביא להם את התהילה (אגב זה שיר שדי קרטע במצעדים ונזכרו בו הרבה אחרי שהוא יצא בגלל ששימש פסקול בפרסומות) אבל הוא לא פחות טוב משני האלבומים הראשונים. הוא מתחיל נהדר עם השיר הכי מוכר באלבום - Darkness, Darkness וגם מסתיים חזק עם Ride the Wind. באמצע יש המון קטעים נהדרים. קחו למשל את הקטע האינסטרומנטלי של הרב לוינגר ("בננה" בשבילכם) On Sir Francis Drake אשר לאו דווקא מתייחס ליורד הים הבריטי המפורסם, אלא לכביש יפהפה במארין קאונטי הקרוי על שמו (אגב, ממש קרוב להתחלה של אותו כביש, בעיירה סן רפאל, יש כיום מועדון נהדר בבעלות פיל לש בשם Terrapin Crossroads. רק החודש פיל ניגן שם עם חברים שלוש פעמים ומחר הוא מופיע שוב). תקשיבו ל Trillium ו Black Mountain Breakdown הג'אזיים או ל Sunlight ו Quicksand המקסימים שמתמסרים אלינו תוך שניות. בקיצור, להקה נהדרת ויופי של אלבום. 



No comments:

Post a Comment