Monday, October 6, 2014

שיחה על כוס קפה

לא כל יום החיים מזמנים דרמות. להפך, שגרת היום יום בהחלט יכולה להיות מעניינת אבל לא תמיד מספקת חומר לכתיבה. הפעם אני רוצה לכתוב על משהו מאוד מאוד בנאלי: שגרת ההשכמה בבית משפחת שמי.
אף אחד מאיתנו לא קם עם שיר חדש בלב. נהפוכו, אנחנו מעדיפים לכבות את השעון, להסתובב לצד שני ולהמשיך לישון. בית הספר והעבודה לא בורחים לשום מקום, זה בדוק, ואיינשטיין כבר מזמן הוכיח שאפשר לכופף את הזמן.
אז הנוהל הוא כזה: הגדולה קמה ראשונה באופן עצמאי. היא מכינה לעצמה אוכל לביה"ס ובכלל דואגת לעצמה, שזה בהחלט מעורר השראה בגיל ההתבגרות. אני קם, שם מים לשוקו וקפה ומעיר את הקטנה והאמצעית (רק אל תגידו "בינונית", לילדי סנדוויץ יש מספיק תסביכים גם ככה. שמעתי לאחרונה את המונח "המרכזית" אבל זה כבר נראה לי היסחפות קלה לצד השני. טוב, אני סוטה מהנושא, חזרה להשכמה). אחרי שאני מעיר את הבנות אני חוזר לעוד כמה דקות נמנום. טלי קמה קצת אחרי, מכינה שתייה לכולם (ועל כך ארחיב עוד מעט), מכינה ארוחת צהריים בקופסאות לבית הספר ובקיצור מתפעלת את הבית בזמן שהאפנדי נכנס להתקלח. אמנם את כולנו מלמדים ש - breakfast is the most important meal of the day אבל אצלנו לא ממש מקשיבים להמלצה. בקושי חוטפים משהו קל ותמיד נמצאים בלחץ (לפעמים גם בעצבים) לצאת ולא לאחר לכיתה.
עכשיו אני רוצה לשתף אתכם בבעיה מטרידה: בזמן שאני מתקלח להנאתי, טלי עושה שוקו לבנות, כוס קפה לעצמה ואחת לי. אלא שעד שאני יוצא מהמקלחת הקפה שלי כבר קר. אני חוזר ומבקש ממנה לא לעשות לי קפה אבל היא שוכחת כל פעם מחדש ואני מתעצבן. אתם בוודאי אומרים לעצמכם - איזה מניאק כפוי טובה. אשתו משקיעה ומכינה לו קפה והוא במקום להגיד תודה עוד בא בטענות. אתם צודקים. הבעיה היא במבחן התוצאה: אם היא לא היתה עושה לי קפה, עוד היו מספיק מים בקומקום, וכך יוצא שאני גם צריך לשפוך לכיור את כוס הקפה שהתקררה ולשטוף אותה,גם למלא מים בקומקום ועוד לחכות שירתחו מחדש. אכן תמונות קשות...
ניסיתי ביקורת בונה: אני מאוד מעריך את הכוונה. תחפשי ביו-טיוב, יש שם הסברים לכל דבר. אני בטוח שתמצאי סרטון הסבר איך לא להכין קפה. ניסיתי לתת דוגמא אישית: בזמן שאת הכנת לבנות צהריים אני הספקתי במקלחת לא לעשות לפחות שלוש כוסות קפה. כלום לא עוזר. בוקר אחד היא אפילו עשתה לי כוס, שפכה אותה, ועשתה לי כוס שנייה שגם היא הספיקה להתקרר.
אתם בודאי מכירים את השאלה הפילוסופית: אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע, האם הוא השמיע צליל?
שמעתי השבוע ציטוט על אותו משקל: אם גבר אומר משהו ואשתו לא בסביבה, האם הוא עדיין טועה?
אז במקרה שלי די ברור לי שאני טועה וצריך לפרגן, אבל עד שאישתי תלמד לא לעשות לי קפה בבוקר צפויים לנו עוד הרבה בקרים קשים…

יום טוב שיהיה לכם.





תוספת מאוחרת:
בעקבות מספר תגובות, נראה לי שאין ברירה, אני צריך לתת הסבר בסגנון "למה התכוון המשורר באומרו..."

אני רואה הרבה לינקים למאמרים פוליטים או לעוולות שנעשות ברחבי העולם, אבל כשזה מגיע לשיתוף בחיינו הפרטיים, נעדיף להציג את עצמנו כאילו אנחנו חיים בז'ורנל. זה כמעט תמיד תמונות נבחרות מהטיול המהמם שעשינו, מהשולחן העמוס כל טוב מהמסעדה המצויינת בה אכלנו או תמונות עם חברים שמראות איזה מקסימים אנחנו והחברים שלנו.
בפוסט הזה רציתי להראות ש
לא הכל כזה ורוד. אני נותן קרדיט לקוראים ומניח שאנשים מבינים שאנחנו לא באמת רבים על זה שאשתי עושה לי קפה ולא נלך על זה לרבנות (התחתנו בנשואים אזרחיים...). בסך הכל רציתי להוסיף אנקדוטה משעשעת שתתן קצת צבע לסיפור.
אבל מכיוון שכמו כולם גם אני רוצה שיאהבו אותי, הנה תמונה שמראה אותנו כמה שעות אחרי הקפה של הבוקר...

2 comments:

  1. Fully agree with u , howeve . There is nothing to do on this case , any way u turen it u will lose , my suggestion is drink the coffee cold .....

    ReplyDelete
  2. אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא הצליחה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה שמה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

    ReplyDelete